Palveluohjaus

Ennaltaehkäisevä palveluohjaus auttaa tukea ja apua tarvitsevaa löytämään hänelle oikean palvelun, josta hän voi saada tukea ja apua omaan tilanteeseensa.​

Huolen, avun tai tuen tarpeen voi ottaa puheeksi asiakas, vapaaehtoinen tai ammattilainen. Tämän jälkeen yhdessä voidaan miettiä, että millaisesta palvelusta voisi olla tilanteessa apua. Tärkeää on, että ei jätä avun tarvitsijaa yksin. Mikäli ei tiedä mihin ottaisi tilanteessa yhteyttä, niin neuvoa voi asiaan kysyä esim. omasta työyksiköstä, neuvolasta, perhekeskuskoordinaattoreilta tai sosiaalihuollon asiakasohjauksesta.​

Yhteystiedot

Kymenlaakson hyvivointialueen Chat- robotti löytyy www.kymenhva.fija www.kymenlaaksonperhekeskus.fi verkkosivuston oikeasta alalaidasta. Sen kautta asiakas saa tietoa ja ohjausta oikean palvelun piiriin https://kymsote.humany.net/kymenhva-mobiili

Kymenlaakson hyvinvointialueen Pyydä apua – palvelusta https://www.hyvis.fi/fi/web/kymenlaakso/pyyda-apua-lomake

asiakas voi itse pyytää apua omaan tai läheisensä tilanteeseen. Avunpyyntöön vastataan kolmen arkipäivän kuluessa.